- Dank erhalten: 1592
I Found My Thrill
- Harty
-
- Forums Mafia
-
'I Found My Thrill' Medley - Blueberry Hill/I Can't Stop Loving You. The cover notes that this audience-recorded medley has been "assembled to show the good humoured nature of Elvis’ concerts" and it is fantastic. Starting with Elvis teasing the crowd with "Well, well well," he sings 30 seconds of, "When my blue moon turns to gold again" (Feb 9th) before he goes into some great one-liners. These include "Does your chewing Gum loose its flavour on the bed-post overnight" and "Blue Monday and my head is bad" is in there too! Audio restorer Jean-Marc Juilland has done a brilliant job compiling this clever medley, throwing in an amazing mix of Elvis fun. Including a few Blueberry Hills - "My Scarf Turns Blue" and "My Nose Turned Blue" lines, combining it with the "On Mockingbird Hill" version and "On Gooney-Bird Hill" too. Yes, of course it isn’t real, but it combines all those crazy lines that have been spread over several different audience-recordings and in fine quality too. Best of all, it does show how FTD can present all these hidden rarities to collectors in the future. It’s 5 1/2 minutes of sheer Elvis fun. More Please!
Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.
- Colonel
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 315
Scheint also wirklich kaum noch was Gescheites im BMG Keller zu sein, wenn nun schon Audience Sachen auf teuren FTDs verramscht werden!FECC Forum:
'I Found My Thrill' Medley - Blueberry Hill/I Can't Stop Loving You. The cover notes that this audience-recorded medley has been "assembled to show the good humoured nature of Elvis’ concerts" and it is fantastic. Starting with Elvis teasing the crowd with "Well, well well," he sings 30 seconds of, "When my blue moon turns to gold again" (Feb 9th) before he goes into some great one-liners. These include "Does your chewing Gum loose its flavour on the bed-post overnight" and "Blue Monday and my head is bad" is in there too! Audio restorer Jean-Marc Juilland has done a brilliant job compiling this clever medley, throwing in an amazing mix of Elvis fun. Including a few Blueberry Hills - "My Scarf Turns Blue" and "My Nose Turned Blue" lines, combining it with the "On Mockingbird Hill" version and "On Gooney-Bird Hill" too. Yes, of course it isn’t real, but it combines all those crazy lines that have been spread over several different audience-recordings and in fine quality too. Best of all, it does show how FTD can present all these hidden rarities to collectors in the future. It’s 5 1/2 minutes of sheer Elvis fun. More Please!
Auf der übernächsten CD bekommen wir dann als Bonus noch "Best Of Having Fun With Elvis On Stage Vol.1-6" ....talking Bonus Songs only!
- memphis1977
-
- Flaming Star
-
- Dank erhalten: 0
- Harty
-
- Forums Mafia
-
- stevie b.
-
- All The Kings Men
-
- Dank erhalten: 1
- User gelöscht
-
- Besucher
-
"Kartonweise" habe ich mir schon grottige AR gekauft, nur um einen raren "Einzeiler" zu bekommen, den man kaum raushören konnte.aber es ist nicht echt..dass Leute sich über Remixe aufregen, dieses aber gut finden , verstehe ich nicht.
Insofern finde ich es gut, diese raren Teile nun eben im Zusammenschnitt zu bekommen (es macht mich zwar nicht wirklich glücklich, aber auf komplett durchgesungene Versionen in 5.1 Surround werde ich wohl vergeblich warten).
Statt mir also meinen Schrank mit den übelsten AR vollzustellen und eine Menge Geld für jeweils ein angesungenes "rares" Lied pro CD auszugeben, lieber so...
Wie der Zusammenschnitt gemacht ist, bleibt ja noch abzuwarten (anderes Thema), denn leider habe ich die Veröffentlichung bisher noch nicht in der Post!
- User gelöscht
-
- Besucher
-
Das ist richtig! Denn damals gab es noch nicht die Technik um Konzerte in 5.1. Sound aufzunehmen!aber auf komplett durchgesungene Versionen in 5.1 Surround werde ich wohl vergeblich warten).
- Harty
-
- Forums Mafia
-
Man stelle sich vor: love me do (Beatles) nun von Elvis , man nehme die Wörter aus zig Songs, dreht ein wenig am Mixer und schon passt die Melodie.
- User gelöscht
-
- Besucher
-
Doch. Siehe TTWII oder Aloha.Das ist richtig! Denn damals gab es noch nicht die Technik um Konzerte in 5.1. Sound aufzunehmen!
![]()
- User gelöscht
-
- Besucher
-
Das wurde nicht so aufgenommen, sondern erst bei der DVD Produktion nachbearbeitet, ebenso wie bei der 30 #1 Audio-DVD ("künstliche Räume" usw. - das hast DU sogar hier mal erklärt!Doch. Siehe TTWII oder Aloha.
Außerdem geht es hier doch um Audio-CDs, da ist 5.1. sowieso nicht relevant