Elvis - Live 1969 (11 CD-Box - Sony / Legacy)
- DumbAngel
-
- Abwesend
- Forums Mafia
-
RCA/Legacy Will Also Release American Sound 1969 Featuring 90 Rare and Previously Unreleased Outtakes From Presley’s American Sound Sessions, Including His Indelible Hits “In The Ghetto” and “Suspicious Minds” – Out Digitally on Friday, August 23rd, 2019
“Suspicious Minds” Celebrates its 50th Anniversary on August 26th, 2019
The 50th anniversary of Elvis Presley’s transformative Las Vegas residency at the International Hotel will be commemorated this summer with Live 1969, a deluxe 11-CD box set out August 9th on RCA/Legacy Recordings, a division of Sony Music Entertainment. Marking his return to the stage for the first time in eight years, Elvis’ 1969 Vegas run featured 57 sold-out shows and the live debut of his signature #1 hit “Suspicious Minds” (the track celebrates its 50th anniversary on August 26th). The transcendent performances included The King of Rock and Roll backed by two vocal groups (The Imperials and The Sweet Inspirations), a full orchestra and a band later known as the TCB band.
Live 1969 is the definitive collection of The King at the height of his power. For the first time ever, it features the release of eleven complete sets from Elvis’ August 1969 engagement at Las Vegas’ International Hotel. Of these performances, four are being released in full for the first time ever – including two Elvis shows that have remained almost completely unheard for fifty years (August 22nd and 25th). The package also includes a 52-page booklet with rare photos, memorabilia and an oral history by Ken Sharp curated from historic interviews with Elvis, Colonel Tom Parker, Tom Jones, Jerry Schilling, James Burton, Cissy Houston, Terry Blackwood, George Klein, Fats Domino and more.
Also, being released on August 9th is the special 2-LP Live at the International Hotel, Las Vegas, NV August 26, 1969. The vinyl release features Elvis’ complete set from August 26’s Midnight show. The material includes a repertoire of blues-tinged rock ‘n’ roll, beautiful ballads and his two, brand-new hit singles “In The Ghetto” and “Suspicious Minds.” The performance also gives rare insight into an otherwise very private man, as Elvis cracks jokes and tells in-depth stories about his career.
Fans who pre-order these releases through ShopElvis.com can select from bundle packages that include an exclusive t-shirt and a replica International Hotel keychain.
Additionally, an exclusive limited-edition hot pink and yellow version of the 2-LP Live at the International Hotel, Las Vegas, NV August 26, 1969, will be available through Shop Graceland, and fans who use Shop Graceland to pre-order will also receive a collector’s item Elvis TCB keychain with purchase.
Live 1969 and Live at the International Hotel, Las Vegas, NV August 26, 1969 are available for pre-order now:https://Elvis.lnk.to/Live1969PR
Listen and follow the Elvis Presley: Live 1969 & More playlist: Elvis.lnk.to/L1969PLPR
Elvis’ residency at the International Hotel followed his massively successful Comeback Special on NBC-TV in 1968, featuring Elvis for 29 nights and a total of 57 sold-out performances. The International Hotel boasted the biggest showroom in Vegas at the time, with a stage large enough for a 40-piece orchestra and capable of seating 2,000 (although 200 more were accommodated each night). The shows were considered to be a dazzling success by fans and critics alike.
In addition to Live in 1969, RCA/Legacy Recordings will release American Sound 1969 digitally on August 23rd. The collection features over 90 tracks of rare and unreleased material from Elvis’ 1969 American Sound Studio sessions – which resulted in his From Elvis In Memphis
record later that year. From Elvis In Memphis ranks among Elvis’ most universally beloved records, spawning the iconic hit “In The Ghetto.”
The other singles from 1969 include “Don’t Cry Daddy,” “Suspicious Minds,” and “Mama Liked The Roses,” each of which went on to sell over one million copies. “Suspicious Minds” became Elvis’ 18th and final single to top the Billboard 100 – a prime example of his late career renaissance. American Sound 1969 includes alternate versions of each of these classics and more.
American Sound 1969 is available for pre-order now: Elvis.lnk.to/AS1969PR
www.elvisthemusic.com
www.elvis.com
www.legacyrecordings.com
www.legacyrecordings.com/2019/06/27/elvi...hysically-digitally/
Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.
- Teddybear1967
-
- Night Rider
-
- Dank erhalten: 147
Ronny57 schrieb: Na gut.
Box bei JPC für 89,99 Euro angekündigt !
...und wenn man in das Gutscheinfeld „jpc + seine jpc-kundennummer“ eingibt spart man noch einmal 5 % (klappt bei allen Artikeln)
Übrigens gibt es bei jpc grad eine 4-CD Box mit Aufnahmen von Songs, die Elvis später auch gesungen hat für den Sonderpreis von EUR 5,99
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.
- Earth Boy
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 1620
- Harty
-
- Abwesend
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 1414
- Danny
-
- Abwesend
- Flaming Star
-
- Dank erhalten: 65
Harty schrieb: Amazon.de bietet die Livebox nun auch als reinen Download an für 49 Euro an. Ich tue mich immer noch schwer die CD Box zu kaufen mit fast 11 identischen Shows und dem Monolog im Mittelteil.
Warst nicht Du es, der jahrelang genau so eine Box eingefordert hat? Falls ja, dann haben sich unsere Erwartungshaltungen ziemlich ins Gegenteil verkehrt. Ich hatte so eine Veröffentlichung stets als ziemlich langweilig und monoton eingeschätzt. Jetzt, mit der Aussicht auf Unveröffentichtes (wenn auch nicht viel) und einheitlichem Sound (hoffentlich gelungen), freue ich mich doch unerwartet auf dieses Teil.
- Harty
-
- Abwesend
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 1414
Danny schrieb:
Harty schrieb: Amazon.de bietet die Livebox nun auch als reinen Download an für 49 Euro an. Ich tue mich immer noch schwer die CD Box zu kaufen mit fast 11 identischen Shows und dem Monolog im Mittelteil.
Warst nicht Du es, der jahrelang genau so eine Box eingefordert hat? Falls ja, dann haben sich unsere Erwartungshaltungen ziemlich ins Gegenteil verkehrt. Ich hatte so eine Veröffentlichung stets als ziemlich langweilig und monoton eingeschätzt. Jetzt, mit der Aussicht auf Unveröffentichtes (wenn auch nicht viel) und einheitlichem Sound (hoffentlich gelungen), freue ich mich doch unerwartet auf dieses Teil.
Das stimmt, das war vor einigen Jahren. Mein Titel war damals "Summer of 69" für die Box. Nun haben haben wir aber etliche Shows erhalten von FTD, Sony und auch auf Vinyl. Der Sound reizt sicherlich, daher meine Anmerkung des Digital Releases. Da ich meine CD's bzw Teile aus den CD's sowieso auf Itunes / Synology digitalisiere wird es bei mir wohl die Sparversion werden. Eine Luxus Box wie die TTWII Veröffentlichung hätte mich noch gereizt aber diese Miniversion finde ich schon bedauerlich.
- 4711
-
- Beginners Luck
-
- Dank erhalten: 2
Was hätte das für ein starkes Booklet werden können mit Fotos im LP Format, gut lesbaren Texten usw.
Na ja. Die Hoffnung stirbt zuletzt....
- Atomic Powered Poster
-
- Benutzer
-
- Dank erhalten: 0
Ich hatte kürzlich mal wieder die Another Self Portrait von Dylan in der Hand/im Player, die ebenfalls in diesem Format daherkommt, nur halt dicker ist. Die CD-Halterung geht quasi schon als Buch durch, und dann ist da tatsächlich noch ein reines Buch drin- und ich schreibe bewusst Buch und nicht Booklet. Beides im Hardcover und super gestaltet. Für mich viel viel gelungener und schöner als das Begleitheft der TTWII-Box, auch wenn das in einem größeren Format daher kommt.
Nun gehe ich bei der Preisgestaltung und dem, im Bezug auf die Anzahl der CDs, Umfang der Box nicht davon aus, dass man hier etwas vergleichbares bekommen wird wie bei der Dylan-Box, aber bei entsprechender Gestaltung ist ein ansprechendes, dem Engagement angemessenes Booklet doch durchaus realistisch.
- 4711
-
- Beginners Luck
-
- Dank erhalten: 2
- Earth Boy
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 1620