In Dreams Of Yesterday

Mehr
20.02.2003 14:45 #57839 von Charles
In Dreams Of Yesterday wurde erstellt von Charles

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.

We at Memory Records are very excited about our latest Elvis CD, which we consider to be one of our finest and most essential releases so far. The title is:

In dreams of yesterday - Live in Milwaukee, WI, June 28, 1974

The sound-quality of this unreleased recording is truly amazing - it's easily the best quality live-recording that we've ever released. Elvis and the band are unfront, clear and well-balanced; it's really a joy to listen to The King in topform in such terrific clarity. Every vocal nuance, every guitar-lick, every drumbeat… everything sounds crisp and fresh. It's hard to believe that this recording is almost 30 years old, because it sounds like it was recorded last week.

Even more remarkable than the sound-quality is the brilliance of Elvis' performance. His shows in the spring of '74 were generally of a very high standard, but this concert is truly exceptional. The way that he almost attacks his opener C.C. Rider with lots of bite and enthusiasm shows that he is really ready to rock, and during the whole one-hour show his energy-level is simply amazing. His singing and his interplay with both the audience and his bandmembers shows that he is really enjoying himself. The show is filled with memorable moments and musical highlights, including a very powerful Trying To Get To You (with Elvis really soaring on the high notes), a beautiful and very heartfelt Help Me (with Elvis pronouncing the words more clearly than in other versions, really emphasizing the words), a vocally impressive I Can't Stop Loving You, a very solid and focused version of Bridge Over Troubled Water, very strong versions of Big Boss Man and Steamroller Blues (performed one after the other with almost no pause in between) and the surprise of the evening: a snatch of the Glen Campbell hit Turn Around, Look At Me! This song was never recorded by Elvis, so it's nothing short of a miracle to get this great rarity in such excellent sound-quality!

Everything was done to set a new standard of excellence with this CD. The recording was remastered with great care, and the sound-quality is quite impressive. Icing on the cake is a fascinating and thought-provoking essay about the Milwaukee show, placing it in its correct perspective.

In dreams of yesterday is an essential addition to any fans' collection. As with all Czech releases, it was pressed in a very limited edition, so avoid disappointment and order it today from: epfc@iol.cz

C. C. Rider (Trad.) 2’31 - I Got A Woman / Amen (Charles) 4’07 - Turn Around, Look At Me (Capehart) 0’14 - Love Me (Leiber / Stoller) 1’26 - Trying To Get To You (Singleton / McCoy) 2’04 - All Shook Up (Blackwell / Presley) 0’58 - Love Me Tender (Presley / Matson) 1’36 - Hound Dog (Leiber / Stoller) 1’20 - Fever (Davenport / Cooley) 2’53 - Polk Salad Annie (White) 3’32 - Why Me Lord (Kristofferson) 2’29 - Suspicious Minds (James) 3’36 - Band Introduction 3’15 - I Can't Stop Loving You (Gibson) 2’33 - Help Me (Gatlin) 2’32 - Bridge Over Troubled Water (Simon) 3’55 - Let Me Be There (with reprise - Rostill) 3’30 - Funny How Time Slips Away (with reprise - Nelson) 3’38 - Big Boss Man (Smith / Dixon) 2’36 - Steamroller Blues (Taylor) 2’45 - Can't Help Falling In Love (Peretti / Creatore / Weiss) 1’50.

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Quelle: Solid-Gold-Elvis</span>

„Zeit, die man zu verschwenden genießt, ist nicht verschwendet.“ —  John Lennon

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

Mehr
20.02.2003 14:55 #57841 von Taniolo
Taniolo antwortete auf In Dreams Of Yesterday

Ich frag mich immer wieder, wie der Pavel so offiziell und vor aller Augen bootleggen kann.
Also ich hab das Konzert und meiner Erinnerung nach ist die Qualität nicht so prall. Der lobt die Dinger immer in den Himmel und was dann kommt ... naja.
TURN AROUND LOOK AT ME zu erwähnen ist auch so ein Gag. Wenn ich meiner Erinnrung Glauben schenken darf, ist das auch nur so ein Mini-Excerpt. Ich kann das am WE ja mal posten.

... with a barefoot ballad you just can't go wrong.

• Obi-Wan
  • Obi-Wans Avatar
  • Besucher
  • Besucher
20.02.2003 15:27 #57856 von Obi-Wan
Obi-Wan antwortete auf In Dreams Of Yesterday

and the surprise of the evening: a snatch of the Glen Campbell hit Turn Around, Look At Me!

Wirklich nur ein Ausschnitt.

Mehr
20.02.2003 15:30 #57859 von Taniolo
:smokin:

• blueeyedsoul
  • blueeyedsouls Avatar
  • All The Kings Men
  • All The Kings Men
Mehr
20.02.2003 16:37 #57896 von blueeyedsoul
blueeyedsoul antwortete auf In Dreams Of Yesterday
ist das jetzt ein Soundboard-Mitschnitt?? :huh:

Mehr
20.02.2003 16:47 #57900 von Taniolo
Hmmm, gute Frage. Wenn man den text so liest, könnte man zu dem Schluss kommen, aber da steht nirgends etwas von SOUNDBOARD und die Erfahrungen mit fdem memory Label sind halt derart, dass die erstmal alles was von ihnen kommt, in den Himmel jubeln.

• Frederic
  • Frederics Avatar
  • Besucher
  • Besucher
20.02.2003 16:50 #57902 von Frederic
Frederic antwortete auf In Dreams Of Yesterday

Hmmm, gute Frage. Wenn man den text so liest, könnte man zu dem Schluss kommen, aber da steht nirgends etwas von SOUNDBOARD und die Erfahrungen mit fdem memory Label sind halt derart, dass die erstmal alles was von ihnen kommt, in den Himmel jubeln.

Wenn es ein Soundboard wäre, hätten sie es sicher hingeschrieben. Ich bin mir sicher, dass auch diese Veröffentlichung wieder eine AR sein wird...
Das Desing sieht auf jeden Fall schön aus. :up:

Mehr
20.02.2003 17:17 #57917 von Taniolo

Danke Freddy. Das unterstützt meine Meinung. Nur ich frage mich, woher die wieder die "quite impressive sound-quality" haben wollen. Ich hab meine Aufnahme letzten Sommer direkt von Merijn bekommen und der hat in den meisten Fällen die besten Sources. Wenn wir Pech haben, dann haben die obendrein noch am Sound gedreht und es kommt wieder sowas bei raus wie bei CAUGHT IN THE ACT. da singt Elvis aus dem Müllcontainer. :grin:

• Frederic
  • Frederics Avatar
  • Besucher
  • Besucher
20.02.2003 17:22 #57919 von Frederic
Frederic antwortete auf In Dreams Of Yesterday

Danke Freddy. Das unterstützt meine Meinung. Nur ich frage mich, woher die wieder die "quite impressive sound-quality" haben wollen.

Das ist alles Intepretationssache. :null:

• Obi-Wan
  • Obi-Wans Avatar
  • Besucher
  • Besucher
20.02.2003 17:34 #57923 von Obi-Wan
Obi-Wan antwortete auf In Dreams Of Yesterday

:smokin:

Ich hatte es nicht besser sagen können. B)

Was der Tanny da wohl editiert hat... ;)

Moderatoren: Mike.S.
Wir benutzen Cookies
Die Internetseite verwendet an mehreren Stellen so genannte Cookies. Sie dienen dazu, das Angebot nutzerfreundlicher, effektiver und sicherer zu machen.