- Dank erhalten: 1
Gesprengte Ketten
- bartie
-
- Forums Mafia
-
was mich nun aber interessiert ist, wo die aussenaufnahmen nach dem ausbruch gedreht wurden...die müssen ja fast in deutschland gedreht worden sein, oder? mein interesse wurde geweckt, weil ich ein bahnhofsschild von "neustadt" gesehen hab...das nicht allzuweit von mir entfernt ist.
weiß dazu jemand näheres?
Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.
- ManInBlack
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 69
Drehorte:
- Füssen, Bavaria, Germany (motorcylce scenes)
- Munich, Bavaria, Germany

- ManInBlack
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 69
The film was shot entirely on location in Europe, with a complete camp resembling Stalag Luft III built near Munich, Germany. Exteriors for the escape sequences were shot in the Rhine Country and areas near the North Sea, and Steve McQueen's motorcycle scenes were filmed in Fussen (on the Austrian border) and the Alps. All interiors were filmed at the Bavaria Studio in Munich.
When the Bavaria Studio's backlot proved to be too small, the production team obtained permission from the German government to shoot in a national forest adjoining the studio. After the end of principal photography, the company restored (by reseeding) some 2,000 small pine trees that had been damaged in the course of shooting.
For the train sequences, a railroad engine was rented and two condemned cars were purchased and modified to house the camera equipment. Scenes were shot on the single rail line between Munich and Hamburg, and a railroad representative was on hand to advise the filmmakers when to pull aside to avoid hitting scheduled oncoming trains.
The real-life escape was on the night of March 24, 1944, and the ground was snow-covered. The German town near the prison camp, called Neustadt in the film, was really Sagan (now Zagan, Poland).
www.imdb.com
- bartie
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 1

- Anonymous
-
- Besucher
-

- Marc H.
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 0
- Anonymous
-
- Besucher
-

- Big Hunk
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 3
Und trotzdem kenne ich noch die Titelmelodie (und sie fällt mir jedesmal wieder ein, wenn ich den Thread hier sehe) - DAS nenne ich mal einen Ohrwurm!
- Anonymous
-
- Besucher
-

- Taniolo
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 961
Ich habe diesen Film bereits zum ersten Mal gesehen, als ich 10 oder 11 war. Du dann wohl offensichtlich erst mit 29.Ich habe den Film nur einmal gesehen und das ist 19 Jahre her.
Und trotzdem kenne ich noch die Titelmelodie (und sie fällt mir jedesmal wieder ein, wenn ich den Thread hier sehe) - DAS nenne ich mal einen Ohrwurm!
... with a barefoot ballad you just can't go wrong.