- Dank erhalten: 1
Neue Import-CD: The Perfect Gift
- blueeyedsoul
-
- All The Kings Men
-
Wie ist die Qualität?
Besser als "Welcome Top A Wonderful Whirl"?
Oder genau so?
Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.
- Taniolo
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 1163
Ich hab übrigens das komplette Cover inzwischen gesehen und das haben die wirklich gut gemacht.
Ein kleiner fehler hat sich da doch eingeschlichen: Die detailierte Auflistung des Rock medleys ist ungenau. Dort wird "Flip, Flop And Fly" anstatt von "Mama Don't Dance" angeführt, aber eventuell gibt's ja eine Nachbesserung.
... with a barefoot ballad you just can't go wrong.
- blueeyedsoul
-
- All The Kings Men
-
- Dank erhalten: 1
Das Cover finde ich auch super!
- Andylon Lensen
-
- Besucher
-
Triangle Label: "Help me make it through the night".
The best quality I ever heard.
Go to the great site : www.kennyelvis.com
Andylon Lensen.
- praytome
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 2
- Taniolo
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 1163
Since FTD announced they will finally (a track from this show was on the first FTD-sampler a few years back) release the soundboard recording of the Mother's Day Show in Lake Tahoe from May 13, 1973, this review seems a bit superfluous. For those that want to know everything and those that took the effort to produce these CD's, we do it anyway. Time for a little correction on the last sentence, since "The Perfect Gift" on the Triangle label is a manufactory made CDR, while Lone Star?s Volume 4 in the "The Man in White"-series is a real CD.
Cover art
Both releases do not stand out regarding design, although the Lone Star CD looks a bit more "professional", while "The Perfect Gift" has a touch of devoted "home cooking". The first CD has a small booklet in opposite of the plain inlay of the second, but that one has a advantage on the back: the track numbers are included.
Content
Both discs have the same content that was already released on a silver disc called "Live In Lake Tahoe" years ago. So this show will be known to a lot of fans, for the others: it is a fantastic one. Without kidding, Elvis really did a hell of a job that night, with regulars but also with some more or less rare songs, like a short version of ?Release Me? and "Faded Love". Since this review is meant to be a competitive examination we do that part of the work now. We can be very short about it: both CD's are better than the relesase from few years back. But it is like listening to a real good audience recording ("Man In White") orlike listening to the same show by telephone ("Perfect Gift"). The dynamics and depth of the first are so much wider that there can't be spoken of real competition.
Conclusion
A few months ago we didn't understand why "The Perfect Gift" was released like a rush release, while the Lone Star label had already announced its release for some time. And now the Lone Star (finally) arrived, we still have no clue about it. If you had to choose between these two releases, it would have been an easy choice in our ears, the Lone Star wins hands down. Since FTD announced the soundboard release for October, most fans probably will wait for that one, although we know that a lot of colleagues like the "closeness" of an audience recording. For them ?The Man In White, Volume 4: Night Time Is The Right Time" is a perfect gift.
Track listing:
See See Rider - I Got A Woman/ Amen - Help Me Make It Through The Night - Steamroller Blues - You Gave Me A Mountain - Love Me - Blue Suede Shoes - Long Tall Sally/ Whole Lotta Shakin' Going On/ Mama Don't Dance/ Shake, Rattle And Roll/ Whole Lotta Shakin' Going On - My Way - Hound Dog - What Now My Love? - Suspicious Minds - I'll Remember You - I Can't Stop Loving You - Bridge Over Troubled Water - Funny How Time Slips Away - It's Over - Release Me - Faded Love - Can't Help Falling In Love - Closing Vamp - Space 2001 - Announcement
Source: elvisnews.com
Diese Review stammt von elvisnews.com und ich habe überlegen müssen, ob ich sie überhaupt hierher kopiere, denn die Bezeichnung "Review" wird der Sache gar nicht gerecht. Ich hab's schlussendlich doch kopiert, weil der eine oder andere diesen Text doch lesen wird.
Ich muss vorweg schicken: Ich habe "The Man In White 4" noch nicht gehört und kann mir daher kein Urteil über die Soundquali erlauben, aber ich besitze "The Perfect Gift" und weiss eines mit Sicherheit: Das ist eine der am besten klingenden Audience Recordings überhaupt. Wie in der obigen Review davon die Rede sein kann, dass es klingt, als würde man die Aufnahme über Telefon vorspielen, ist mir ein Rätsel. Es gibt eigentlich nur eine Erklärung: Da hat jemand es dringend nötig, sein Produkt (nämlich MIW4) zu promoten. Warum passiert das immer wieder auf so eine schäbige Weise?
Genau so halte ich die Kritik am Artwork von "The Perfect Gift" absolut daneben. Da wird von "home cooking" gesprochen. Zwar sind die Geschmäcker verschieden, aber ich habe lange keine CD mit so einem netten und liebevoll gestaltetem Cover gesehen und selbst das Bild stellt einen echten Bezug zur Show her. Ich habe nun auch schon etliche Meinungen zu dem Cover gehört und niemand war der Meinung, dass das Cover schlecht ist - im Gegenteil. Wie man aber auch obendrein im direkten Vergleich mit dem recht lieblos gestalteten MIW4-Cover das von "The Perfect Gift" als schlechter bezeichnen kann, ist mir ein Rätsel.
Fast schon bekanntermaßen mag ich Soundboards lieber als ARs und obendrein soll genau dieses Konzert in Kürze bei FTD erscheinen. Trotzdem ist die "The Perfect Gift" CD ganz sicher eine tolle Ergänzung für denjenigen, der sich an den Publikumsreaktionen miterfreuen will, denn genau das kommt hier prima rüber. Elvis ist super zu verstehen, die Musiker sind klar zu hören und die Interaktionen mit dem Publikum wirken erfrsichend (und wer weiss, ob der Soundboard dann auch so vollständig ist, wie diese AR).
Gelernt habe ich ein weiteres Mal, dass man kaum einer Review noch trauen kann. Selbst wenn ich - wie oben schon erwähnt - MIW4 noch NICHT gehört habe, so habe ich doch ein sehr gutes Gefühl dafür, wie gut eine Audience Recording klingen kann. Viel besser als das Mother's Day Concert auf "The Perfect Gift" geht's kaum. :u:
Hier noch die beiden Cover im Vergleich (obwohl ich das Gefühl habe, dass man jenes von "Perfect Gift" extra dunkler abgebildet hat, als es tatsächlich ist).
Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.
... with a barefoot ballad you just can't go wrong.
- Andylon Lensen
-
- Besucher
-
For your onnest and unbiased review.
On the other threat : How Great Thou Art Sess on tis forum.I wrote how ugly the Elvis Import World becane and how biased ( ElvisNews.com & Fecc )become and that they only review there own labels and friends of theirs and put EVERY other label that is not coming from them, into hell.
When will this ever going to stop.
It has become a ugly import world.
Thank you so much, Taniolo to straighten here a review on FACTS and not like... Elvisrumours.com ( ElvisNews.com )
- praytome
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 2
es gibt wohl keine seite die sooft bei faked reviews erwischt wird.....übel auch ihre lügerei bei der milwaukee show von den chech releases....
- Colonel
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 315
Yes you are right it´s a shame, but at the end the quality will be the most important thing. And when the fans will realize, who is honest (by writing so called reviews) and who is not, then one side will loose their good name forever.
(Best example LMP CD "A capital performance" which was the better sounded CD at the end and I guess 95% of the buyers will see it the same way...because quality will win
In germany we say: "lies have short legs"
- Andylon Lensen
-
- Besucher
-
I do not understand all your writing, but about the Czech CD.
It was mentioned on the back - cover, that I suplied them the sounboard.
I had this tape in my private collection for a few years.
The reason why ElvisNews.Com wrote a verry bad review about the Milwaukee release was because it was mentioned that the same guys from Madison wanted to release my soundboard on their label Lonestar Volumes. Man in White.
So, when I found out.... it was a rush job for Pavel to work fast on it.
I made a cheap deal, because I was afraid it could otherwise be too late when Lonestar would have released my tape.
As many others tapes I had / have, I had a friendship in the past with one of the ...... guys, but never would have believed they really would use my private collection on unreleased material.
Altough they always had a x-rated copy from my original tapes.
That is why many titles in the past were released double......
So, if someone liked the Madison's Capital performance better .... again thank you for the compliment.... you understand, Praytome.