file Elvis - The Moon Is Falling (CD - Straight Arrow)

Mehr
21 Sep. 2022 14:41 - 21 Sep. 2022 16:08 #965805 von Charles
Vom "Straight Arrow"-Label erscheint die CD "Elvis - The Moon Is Falling" mit dem Publikumsmitschnitt der Opening Night vom 06.08.1973 aus dem Las Vegas Hilton.

Die CD erscheint im Digipack mit u. a. Auszügen aus dem "World-Wide Elvis News Service"-Magazin und einem Nachdruck der Souvenierkarte.

Inhalt:
Introduction: Also Sprach Zarathustra (Eumir Deodato Arrangement) - C. C. Rider - Trouble (First Live Version) - Raised On Rock (Only Live Version) - Love Me - Steamroller Blues - What Now My Love - Blue Suede Shoes - Memphis Tennessee - Long Tall Sally / Whole Lotta Shakin' Goin' On / Mama Can't Dance / Flip, Flop And Fly / Jailhouse Rock / Whole Lotta Shakin' Goin' On - Love Me Tender - Hound Dog - Fever - My Boy (First Live Version) - Suspicious Minds - Introductions Of Singers, Musicians, Orchestra - Introduction Of Petula Clark, Guy March, Phillis McGuire, Liza Minelli - I Can't Stop Loving You - An American Trilogy - Bridge Over Troubled Water - How Great Thou Art - A Big Hunk O' Love - Help Me Make It Through The Night - Can't Help Falling In Love - Closing Vamp / Announcements

Quelle: ElvisDayByDay.Com

 


Werbetext:
"Straight Arrow has released quite a few of Elvis Summer '73 headline shows, however, the Opening and Closing show performances were always remarkable events and this one is no exception!

'Also Sprach Zarathustra" was played in famous Eumir Deodato arrangement. Elvis performed the 'Trouble' from the 'King Creole' movie for the first time since his 1968 Comeback and blended it with his forthcoming single record 'Raised On Rock'. He surprised his audience with another rarity, 'Memphis Tennessee' and the premiere of 'My Boy', which was recorded later in December 1973 and released on another hit single in January 1975. He often performed this song during this season, but only seldom after that.

When the 'American Trilogy' began, a round projection screen has descended and Elvis was turning and seeing it but obviously not expecting it, saying "Good God, the moon is falling. Wish they'd tell me these things". They showed slides of Abraham Lincoln, the declaration of independence and the American eagle. Elvis was obviously not comfortable with it and that was the only night the "moon" was used.

The Las Vegas, August 6th, 1973 Opening Night was previously released in 1993 by the Peaf label as 'Fire In Vegas' and later in a clearer, but flat sound by Memory Records 'Raised On Vegas' (2008). The sound, nevertheless, was still far from the best.

Straight Arrow was fortunate enough to obtain two independent tapes of this concert which are not in circulation (one of them from Rex Martin's personal collection). For this ultimate release both tapes were combined to get the best possible result. Every second was enhanced to achieve the optimal listening experience. The sound was remastered to the correct speed.

If you have enjoyed our previous Summer of '73 season CDs, we believe that you will love this one as well. Presented in the usual Straight Arrow fashion with the top notch digipak including the photos of Elvis in Summer of '73, excerpts from "World-Wide Elvis News Service" magazine and reprint of souvenir menu, this new release is the beauty that you must not miss! The Straight Arrow team is always looking for new, New from Straight Arrow, unreleased audience-taped shows and for improved versions of the previously released recordings. "
Quelle: ElvisDayByDay.Com

„Zeit, die man zu verschwenden genießt, ist nicht verschwendet.“ —  John Lennon
Letzte Änderung: 21 Sep. 2022 16:08 von Charles. Begründung: Werbetext ergänzt.
Folgende Benutzer bedankten sich: ronb57

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

Mehr
21 Sep. 2022 15:57 - 21 Sep. 2022 16:03 #965806 von ronb57


My Boy - Live - vor der Studioaufnahme vom 13./14.12.1973

Letzte Änderung: 21 Sep. 2022 16:03 von ronb57.
Folgende Benutzer bedankten sich: vinorichi

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

Mehr
21 Sep. 2022 17:15 #965812 von Harty
Das Medley Trouble - Raised on Rock mit dem Übergang ist schon sehr stark inszeniert. Diese Trouble Version ist sehr modern und zeitgemäß interpretiert. Ob die  neue CD besser klingt ? 

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

Mehr
22 Sep. 2022 10:21 #965836 von Kay65
Da Straight Arrow in meinen Augen ein Qualitätslabel ist - bin bis jetzt noch nie enttäuscht worden - hoffe ich auch hier,
dass eine Klangverbesserung zu erwarten ist. Für mich sind die Straight Arrow CD‘s immer ein muss. Und diese Show 
ist schon etwas besonderes. 

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

Mehr
23 Sep. 2022 15:23 #965874 von Ciscoking
Es wird wohl die go to Veröffentlichung dieser Show sein. Straight Arrow bürgt für Qualität. Cover interessiert mich nicht.
Sobald ich Samples bekomme sag ich Bescheid.
Folgende Benutzer bedankten sich: Harty, Mike.S.

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

Mehr
24 Sep. 2022 08:29 #965904 von vinorichi
Was ist denn eine „go to Veröffentlichung“?

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

Mehr
24 Sep. 2022 10:51 #965911 von Mike.S.
Man würde vielleicht eher sagen die "to go for" VÖ, oder?

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

Mehr
24 Sep. 2022 13:05 - 24 Sep. 2022 13:05 #965913 von vinorichi
Sorry Mike, ich steh` auf dem berühmten Schlauch. "Coffee to go" kenn` ich.
Letzte Änderung: 24 Sep. 2022 13:05 von vinorichi.

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

Mehr
24 Sep. 2022 13:17 - 24 Sep. 2022 13:47 #965914 von Mike.S.
Also sinngemäß, die VÖ, die man haben sollte. Cisco hatte aber doch recht, es fehlte nur der Bindestrich. Es heißt go-to. Eine go-to Sache oder Person ist die, auf die man sich verlassen kann oder die man in einer bestimmten Situation regelmäßig aufsucht (Google).
Letzte Änderung: 24 Sep. 2022 13:47 von Mike.S..
Folgende Benutzer bedankten sich: Ciscoking, vinorichi

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

Mehr
24 Sep. 2022 14:56 #965918 von vinorichi
Merci. War mir neu. 

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

Moderatoren: Mike.S.
Die Internetseite verwendet an mehreren Stellen so genannte Cookies. Sie dienen dazu, das Angebot nutzerfreundlicher, effektiver und sicherer zu machen.