Elvis bei Youtube....
- Charles
-
- Administrator
-
"I shot this film clip on Waikiki Beach on January 9, 1973 with my handy little super 8mm movie camera with no sound. I was swimming in the lagoon behind the Ilikai Hotel when I realized Elvis was about to arrive on a Jet Ranger helicopter on a little heli pad just a few yards from where I was swimming. Elvis was about to make history by performing to the largest live audience in history via satellite. The concert was called "Aloha From Hawaii". I made my way up to the fence and waited for his arrival with movie camera in hand. Once he landed, he made his way around the perimeter fence shaking hands with fans.
I couldn't believe it when he came my direction and eventually shook my hand. He stopped for several seconds and spoke to the lady next to me. It seems they had been on the same airline flight once back in 1957. Of course Elvis didn't remember her and then made his way to his Jeep with his father and crew and made his way to the Ilikai Hotel which was just across the street from my sisters apt. I knew at that very moment I had to be involved in the music industry in some form or fashion.
The audio I put over this video is from the "Aloha From Hawaii" concert that he performed 2 days after this film was shot."
Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.
- Charles
-
- Administrator
-
<!-- YOUTUBE begin --><div align="center"><object width="425" height="350"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/7m7pkx_e-jc "></param><embed src=" www.youtube.com/v/7m7pkx_e-jc " type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"></embed></object></div><!-- YOUTUBE end -->
- Donald
-
- Abwesend
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 724
Mit Bobby Darin!

- Donald
-
- Abwesend
- Forums Mafia
-
Donnerwetter! DAVON würde ich gerne mal eine Erste-Generation-Kopie vom originalen 8mm-Film sehen.

Man sieht hier schon, dass die eigentlichen Aufnahmen ziemlich gut sind. Hier und da mal ein wenig überbelichtet aber insgesamt ok. Dass die Bilder so schlecht aussehen, liegt nur daran, dass man hier die x-te Videokopie der ursprünglichen 8mm-Filme sieht.
- DumbAngel
-
- Abwesend
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 351
- Donald
-
- Abwesend
- Forums Mafia
-
Sehr geil!!!DumbAngel schrieb: Mehr, als was man bisher gesehen hat!!

"Footage property of EPE"?! Hm, ob die damit wohl mal etwas anstellen werden, veröffentlichungsmäßig?!
- Taniolo
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 16
- Donald
-
- Abwesend
- Forums Mafia
-
Was meinst Du?Taniolo schrieb: 40th Anniversary Edition von Aloha

- Earth Boy
-
- Abwesend
- Moderator
-
- Dank erhalten: 894
DumbAngel schrieb: Mehr, als was man bisher gesehen hat!!
Geil!!!

- king77
-
- Abwesend
- All The Kings Men
-
- Dank erhalten: 252
- Taniolo
-
- Forums Mafia
-
Donald schrieb:
Und was meinst Du?

- Donald
-
- Abwesend
- Forums Mafia
-
Noch gar nichts. Was für eine Anniversary Edition?Taniolo schrieb:
Donald schrieb:
Und was meinst Du?

Irgendwie fühle ich mich gerade so, so Edde...

- Krawalla
-
- Forums Mafia
-
- Dank erhalten: 17

Irgendwie fühle ich mich gerade so, so Edde...

darauf muss ich mir erstmal noch ein pilsator eröffnen

- Taniolo
-
- Forums Mafia
-
Donald schrieb:
Irgendwie fühle ich mich gerade so, so Edde...![]()
Das ist ein schönes Gefühl, oder?

Also ich meine jene Edition, welche Harty eigentlich schon auf der Party via Beamer zeigen wollte. Die ist offiziell, aber wenig bekannt. Ein wenig verspielt geschnitten, worüber man sich sicher streiten kann, aber eben auch mit diesen Szenen aus 1957.
In celebration of the 40th anniversary of "Elvis, Aloha from Hawaii," fans from around the world gathered in Honolulu in January 2013 for five days of celebrations. The highlight of the week was a screening of a special re-edited version of "Elvis, Aloha from Hawaii," that was shown at the Blaisdell Arena on January 14, exactly 40 years to the day Elvis performed there.
The re-edited version, which includes rarely-seen footage and audio, received rave reviews from critics and fans alike. This special 40th anniversary edition offers a new look at Elvis during one of his most outstanding concert performances of his career.
Und auch die Aloha-Polizei hat scheinbar aufgepasst bei der Beschreibung:
It was beamed live via Globecam Satellite to various countries, on a delayed basis to approximately 30 European countries and first aired in the U.S. on April 4 on NBC.
Dieser Beitrag enthält einen Bildanhang.
Bitte anmelden (oder registrieren) um ihn zu sehen.
- Donald
-
- Abwesend
- Forums Mafia
-
Taniolo schrieb: Also ich meine jene Edition, welche Harty eigentlich schon auf der Party via Beamer zeigen wollte. Die ist offiziell, aber wenig bekannt. Ein wenig verspielt geschnitten, worüber man sich sicher streiten kann, aber eben auch mit diesen Szenen aus 1957.
In celebration of the 40th anniversary of "Elvis, Aloha from Hawaii," fans from around the world gathered in Honolulu in January 2013 for five days of celebrations. The highlight of the week was a screening of a special re-edited version of "Elvis, Aloha from Hawaii," that was shown at the Blaisdell Arena on January 14, exactly 40 years to the day Elvis performed there.
The re-edited version, which includes rarely-seen footage and audio, received rave reviews from critics and fans alike. This special 40th anniversary edition offers a new look at Elvis during one of his most outstanding concert performances of his career.
Na, das ist ja mal schade! Ein solches programmatisches Highlight hätte ich gerne erlebt...
Gerade mal auf amazon.com geguckt: Ausverkauft. Das muss ja in einer Mini-Auflage erschienen sein, was?!
Edit: Gerade die amazon-Rezension dazu gelesen. Doch nichts verpasst.