question-circle Suspicious Minds

Mehr
05 Jun 2016 22:04 - 05 Jun 2016 22:04 #898454 von Donald
Donald antwortete auf das Thema: Suspicious Minds

dschungelkönig schrieb: Das Bild welches die "guten Fans" so von ihrem Idol zeichnen ist dabei noch weit unschöner als das welches sie verbergen wollen.

Elvis, ein fremdbestimmter, strunzdummer Bauerntrampel? Nicht gerade schmeichelhaft dieses Bild.

Nein, nein. Sie meinen eigentlich und natürlich: Viel zu gutmütig und großherzig, eine mit Jesus-Charakter versehene Person... :danke: :crazy:
Letzte Änderung: 05 Jun 2016 22:04 von Donald.

Bitte Anmelden oder Registrieren um uns Deine Meinung zu dem Thema mitzuteilen.

• dschungelkönig
  • dschungelkönigs Avatar
  • All The Kings Men
  • All The Kings Men
Mehr
06 Jun 2016 10:50 #898455 von dschungelkönig
dschungelkönig antwortete auf das Thema: Suspicious Minds
:wub: Unser Elvis :ergeben:

Vertrauen sie mir, ich weiß was ich poste.

Mehr
09 Sep 2016 17:02 #900477 von tonytrout
tonytrout antwortete auf das Thema: Suspicious Minds
For those that can speak the English language, regarding this topic, Elvis kept "Suspicious Minds" in the setlist (it was most likely Charlie who made out the set lists - I do know that he and Elvis worked on the setlist for "Aloha From Hawaii" on January 14, 1973 - until August 20, 1975 in Las Vegas, NV. After that, he dropped the song for good from the set list. One reason being that it was a very "physical" song to perform - in other words, he did a lot of karate-type movements in the song.

To be honest, I think he had began to get tired of the song by August, 1969 because you can hear the tempo increase already and by 1971-1972, the song was already being performed way too fast, tempo-wise. Drummer Ronnie Tutt has said that this song became one of the songs that he hated to play because it just became a joke.

Personally, I think that Elvis should have kept the tempo of the song as close to the original track as possible - then maybe he wouldn't have gotten tired of the song so quickly.
Folgende Benutzer bedankten sich: horst1957

• Alsterläufer
  • Alsterläufers Avatar Autor
  • Flaming Star
  • Flaming Star
Mehr
16 Sep 2016 21:20 #900662 von Alsterläufer
Alsterläufer antwortete auf das Thema: Suspicious Minds
Und ich finde gerade das höhere Tempo wie z. B. bei Aloha besser als das Original.

• dschungelkönig
  • dschungelkönigs Avatar
  • All The Kings Men
  • All The Kings Men
Mehr
16 Sep 2016 21:30 - 16 Sep 2016 21:31 #900663 von dschungelkönig
dschungelkönig antwortete auf das Thema: Suspicious Minds
Auf der Bühne hätte das Studioarrangement wohl auch nicht funktioniert, das sind einfach unterschiedliche Welten. Allerdings mag ich die Aloha Fassung nicht besonders. Man hört doch deutlich dass Elvis den Song nicht mehr wirklich singen wollte, und er singt das Lied dann auch weder engagiert noch sauber. Leider.

Vertrauen sie mir, ich weiß was ich poste.
Letzte Änderung: 16 Sep 2016 21:31 von dschungelkönig.

Mehr
18 Sep 2016 19:33 #900691 von tonytrout
tonytrout antwortete auf das Thema: Suspicious Minds
Elvis was already tired of "Suspicious Minds" by 1969 - the tempo of the original track had already been quickened. Elvis even dropped songs such as "Kentucky Rain" from the American Sound sessions from his setlist as quick as March, 1970 - which is a shame. But, he kept "Suspicious Minds" in the set list longer than he should have, IMO. He should have dropped it after 1970 (at the latest) because he was already treating it as a "throw-away" song (much like "Hound Dog" and "All Shook Up" from August, 1970) due to the rushed arrangement.

The song loses a LOT of the emotional impact with the faster arrangement and I think that he only kept it in the set list so he could show off his karate skills.

Mehr
18 Sep 2016 19:52 #900692 von Donald
Donald antwortete auf das Thema: Suspicious Minds

tonytrout schrieb: and I think that he only kept it in the set list so he could show off his karate skills.

This may be... :grin:

Moderatoren: mahony01Earth BoyHarty

Top Poster

Top Poster Beiträge
Vincent-The-Falcon 56.5k
Donald 52.5k
Taniolo 31k
edde 29.8k
Copperhead 29.2k

Top Danksagungen

Dankeschön erhalten
Donald 512
Earth Boy 498